wtorek, 28 czerwca 2016

Ciasto z truskawkami na zimno

W zeszłym tygodniu wspominałam o placku, który zrobiłam, a właściwie deserze na zimno. Chciałabym się z Wami podzielić przepisem na takie pyszności:) Inspiracja pochodzi z bloga smakołyki Bereniki , ale przepis minimalnie zmodyfikowałam na własne potrzeby:) 
Wybaczcie zdjęcia- nie umiem fotografować jedzenia :)



Składniki:
Biszkopt(*2) 
-4 łyżki mąki, 4 łyżki cukru, 4 jajka, 2 łyżki kakao, łyżeczka proszku do pieczenia, szczypta soli

Podane składniki na 1 biszkopt- upiec dwa. Ewentualnie biszkopt zamienić na gotowe ciastka biszkoptoweJ

Masa jogurtowa:
 - 1 i ¾ dużego jogurtu greckiego
- galaretka cytrynowa
- łyżka cukru wanilinowego
- truskawki

Galaretkę rozpuścić w 3/4szkl gorącej wody. Kiedy delikatnie tężeć zmiksować z jogurtem i cukrem. Wylać na biszkopt, w masę jogurtową włożyć truskawki. Wstawić do lodówki, żeby mocno stężało.

Mus truskawkowy
- ok 1/2kg truskawek
- 5 łyżeczek żelatyny


Oszypułkowane truskawki zblendować. Do miseczki odłożyć kilka- kilkanaście łyżek musu, dodać żelatynę, wymieszać. Poczekać aż całość spęcznieje podgrzać w mikrofalówce 1-2 minuty. Dodać podgrzaną część do pozostałego musu, zmiksować. Na stężałą masę jogurtową ułożyć drugi biszkopt, wylać mus truskawkowy. Włożyć na kilka godzin do lodówki.

Gotowe:) Smacznego ;*

Kilka porad- zamiast piec biszkopt możecie użyć ciastek biszkoptowych. Ja trochę przekombinowałam próbując inny rodzaj i wyszły bardzo cieniutkie, ale podane wyżej proporcje biszkoptu są sprawdzone i zawsze wychodzi:) Do masy jogurtowej, tak jak i musu możecie dodać cukier(w zależności od uznania kilka łyżek). Ja staram się go unikać, więc użyłam wyłącznie do biszkoptu. Zanim zabierzecie się za mus, upewnijcie się, że masa jogurtowa jest mocno stężała, żeby nie zlały się ze sobą.
Całość robimy w blaszce wyścielonej papierem, a miejsca, gdzie brakuje papieru należy wyłożyć folią aluminiową, żeby placek nie przeszedł smakiem żelaza. Nie martwcie się, jeśli jedna lub druga masa wyleją się poza placek- stężeje i będzie ok:)

Pamiętajcie: biszkopt-masa jogurtowa+truskawki- biszkopt- mus truskawkowy


Podawać mocno schłodzone:)

12 komentarzy:

Dziękuję za każdy komentarz. Staram się odpowiadać na większość z nich:)