sobota, 30 kwietnia 2016

Lektura na wieczór: Percy Jackson i bogowie olimpijscy I-III

Już dawno nie pisałam Wam nic na temat książek. Była mała przerwa w czytaniu, bo niestety miałam tyle na głowie, że wieczorami nie było mowy o lekturze, a jadąc na uczelnię miałam albo naukę albo za dużo rzeczy, żeby dodatkowo zabierać książkę. W ostatnim czasie przeczytałam kilka książek, kilku tytułów nawet nie pamiętam. Jednak dzisiaj po krótce napiszę o serii „Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy”. Może i są to książki z działu dla dzieci, to nic, okey mam te 22 lata, ale chyba nadal pozostanę dzieckiem w kwestii książek. Najzwyczajniej lubię fantasy, thrillery i tematykę psychologiczną związaną z życiem nastolatków. I wcale nie obraża mnie, jak ktoś twierdzi, że czytam ‘bajki’. A co w tym złego? Może warto zapytać wtedy ‘A CO Ty czytasz?’. Przeważnie takie osoby wcale nie czytają, bo po co? Lepiej pograć, pooglądać tv itd. No dobra rozpisałam się, a chciałam tylko napisać, że na pomysł przeczytania całej serii wpadłam po tym, jak w tv pooglądałam jedną z części(nawet nie pamiętam którą) i Marcin powiedział, że to na podstawie książki- błysk, zielona lampka itd.!
W mojej własnej wiejskiej w bibliotece leżały dwie części! Szok! No dobra, nie tak bardzo, bo w ostatnich latach biblioteka bardzo się rozwinęła pod względem zawartości półek i nowości. Nie przedłużając przejdę do samych książek.

Percy Jackson i bogowie olimpijscy
Rick Riordan
I- Złodziej pioruna


   Percy- nastolatek, który z roku na rok przenosi się ze szkoły do szkoły. Jaki jest tego powód?- zostaje z każdej wyrzucony, stwierdza się u niego ADHD, nadpobudliwość, nerwowość, dysleksję i jest trudnym przypadkiem dla nauczycieli. Okazuje się, że jest herosem- dzieckiem boga i śmiertelniczki.  Dzięki obecności Grovera dostaje się do Obozu Herosów, gdzie przeżywa szok na wieść o tym, kim jest naprawdę. Dodatkowo musi wykonać niebezpieczne zadanie, pokonać potwory, dowiedzieć się, kto ukradł  piorun Zeusa i oddać go władcy do wiosennego przesilenia. Wtedy właśnie ma odbyć się narada bogów. Po drodze pokonuje potwory, poznaje świat, jakiego do tej pory nie znał i zmaga się z wieloma niebezpieczeństwami, aby przekonać się, że tytułowym złodziejem pioruna jest ktoś, kto rzekomo mu pomagał. Jak skończy się ta historia? Chyba nie trudno domyślić się, że skoro są pozostałe części to bohater musi przeżyć.


II-Morze potworów
W drugiej części akcja głównie rozgrywa się ‘w drodze’, kiedy główny bohater po raz kolejny musi ratować Obóz Herosów przed unicestwieniem. W tej części Percy dowiaduje się, jaki był powód uznania go przez ojca. Percy dowiaduje się też, że granica broniąca obozu została zniszczona, a jedynym lekarstwem jest złote runo, które musi znaleźć. Zadanie wcale nie jest łatwe, a Morze Potworów to prawdziwy tor przeszkód dla młodych herosów. Kłopotów przysparza też odnalezienie Grovera, który wpada  w prawdziwe tarapaty i tylko dzięki magicznemu połączeniu z Percym udaje mu się przetrwać. Na szczęście złote runo zostaje w porę dostarczone do Obozu. Nie do końca jest to jednak uleczenie, którego oczekiwaliby herosi. Magia runa zadziałała także na zamienioną przed laty Thalię, więc książka kończy się, a czytelnik już wie, że w kolejnej części zrobi się ‘ciekawiej’. Łowczynie ruszają jej na ratunek, w razem z nimi Percy i Grover. Aby odnaleźć boginię, pokonać potwora i znaleźć przyjaciółkę mają jedynie tydzień. 

III-Klątwa tytana

Trzecia część to głównie losy Percy’ego i Grovera. Ich przyjaciółka już na wstępie zostaje ‘prawdopodobnie’ uśmiercona. Bohaterowie ruszają jej na ratunek, bo czują, że nadal żyje. W tej części pojawiają się nowi bohaterowie- kolejni herosi, których rodzic bóg nie został jeszcze ujawniony. Bogini łowów wyrusza na wyprawę, aby pokonać potwora, jednak i ona zostaje uznana za zaginioną. J

ruszają na ratunek i odkrywają, że Grover spotkał kogoś wyjątkowego: dwoje potężnych dzieci półkrwi o nieznanym pochodzeniu. Ale to nie wszystko, co ich czeka. Król tytanów, Kronos, uknuł najbardziej podstępny ze swoich planów, a młodzi herosi mają być jego ofiarami. Nie tylko oni są w niebezpieczeństwie. Przebudził się starożytny potwór - zdolny zniszczyć Olimp, a Artemida, jedyna bogini, która potrafi go wytropić, zaginęła. Zmagania młodych bohaterów utrudnia wisząca w powietrzu ‘klątwa Tytana’.
Nie chcę Wam zdradzać szczegółów, ale zachęcam do przeczytania tych książek. Sama zabrałam się już za kolejną część i miałam przeczytać ją szybko, ale ze względu na wyjazdy i brak czasu, pewnie kolejne części opiszę nieco później. 
Powiedzcie mi, czy Wy też oglądając lub czytając macie ochotę na jakąś przekąskę? Ja już oduczyłam się tego nawyku, ale widzę, że ostatnio do mnie powraca. Staram się panować nad głosem w mojej głowy, który krzyczy ‘jeść’, ale no cóż… różnie bywa. Ostatnio czytając delektowałam się ciasteczkami francuskimi firmy Brześć. Pyszności- kruche delikatne francuskie ciasto posypane cukrem. Już kilka takich ciasteczek potrafi zaspokoić głód na słodkie. Przyznam, że widziałam je kilka razy na sklepowych półkach, ale jakoś nigdy nie kupiłam, sama nie wiem, czemu, bo są bardzo smaczne. Mogłabym je jadać do każdej lektury.

7 komentarzy:

  1. Cos czuje ze te książki by mi sie spodobały

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kilka tygodni temu znów powróciłam do intensywnego czytania ;-) Tych pozycji nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam pierwszą część i czaję się na kolejne, bo szczerze to przypadły mi do gustu

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale ja kiedyś szalałam na punkcie tych książek. W liceum jeszcze, razem z przyjaciółką czytałyśmy je na wyścigi. Na ekranach komputerów, fanowskie tłumaczenie, bo oryginalnego jeszcze nie było. Muszę do nich wrócić, bo nie wszystkie części wtedy przeczytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi zostala jeszcze jedna i obawiam się, że nie zdążę przeczytac;/

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz. Staram się odpowiadać na większość z nich:)