piątek, 12 lutego 2016

Hydrolat oczarowy- Fitomed

To nie jest moja pierwsza styczność z hydrolatem oczarowym. Pierwszy raz spotkałam się z nim kilka lat temu, wtedy był to gotowy tonik i byłam bardzo z niego zadowolona. Tym razem dzięki Fitomed po raz kolejny mogę wypróbować surowiec i sama stworzyć tonik oczarowy :)



cena/pojemność: 13zł/100ml

Ma swoisty mocno ziołowy zapach. Jest produktem destylacji liści lub kory drzewa oczarowego z parą wodną. Oczar jest nazywany także meksykańskim drzewem magicznym, a jego działanie od dawna cenione jest w kosmetyce. Nikt, kto regularnie używa wody oczarowej, temu nie zaprzeczy. Woda oczarowa jest znakomitym środkiem do odświeżania i nawilżania skóry tłustej z rozszerzonymi porami oraz wrażliwej. Łagodnie ściąga pory, tonizuje oraz posiada właściwości przeciwzapalne, dlatego hydrolat oczarowy przydatny jest w pielęgnacji skóry po opalaniu.
   Jak widzicie niewielka plastikowa zaciemniona buteleczka. Pod światło widać, ile znajduje się w niej płynu. Ze względu na to, że etykietka posiada tylko kilka informacji warto poszukać ich na stronie producenta. Stamtąd dowiedziałam się, że płyn należy rozpuścić w stosunku 1:1. Do tego celu użyłam wody mineralnej. Połowę przechowuję w innej buteleczce, ale ze względu na to, że nie jest ona zaciemniona musi być schowana w szafce, Drugą część zabrałam ze sobą do domu i to tu wzięłam się za prawdziwe testowanie.
   Płyn jest bezbarwny, ale jego zapach jest bardzo charakterystyczny- znany mi już wcześniej. Po rozcieńczeniu delikatnie słabnie. Hydrolatu używam zamiast tonika 2 razy dziennie po oczyszczeniu twarzy. Bardzo podoba mi się to, że pozostawia skórę przyjemną w dotyku i szybko się wchłania.
Skóra po jego użyciu jest odświeżona i stonizowana, a głównie o to mi chodziło. Nie powoduje uczucia ściągnięcia, pieczenia, ani podrażnień.
Bardzo go polubiłam, więc nie mam problemu z systematycznym używaniem :)

Korzystacie z hydrolatów, czy sięgacie po drogeryjne toniki?

5 komentarzy:

  1. ja uwielbiam wodę różaną i hydrolat lawendowy, oczarowy nie jest akurat dla mojej skóry odpowiedni

    OdpowiedzUsuń
  2. wooow ja nie korzystam z żadnych hydrolatów ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazwyczaj sięgam po gotowe toniki i wodę różaną ale ten hydrolat mocno kusi

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam ozcarowy, ale z manufaktury kosmetycznej ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. JA stosuję drogeryjne toniki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Staram się odpowiadać na większość z nich:)