czwartek, 24 września 2015

Sprawny umysł do podstawa, ćwiczymy pamięć

Nadchodzi październik, studia, egzaminy, niektórzy już miesiąc główkują, piszą sprawdziany, stresują się, bo trzeba tyle zapamiętać. Nie od dzisiaj wiadomo, że ćwiczenia pamięci mają wpływ na szybsze uczenie, zapamiętywanie i przyswajanie wiedzy. Tylko jak ćwiczyć? Sposoby są różne. Od robienia wykresów, tabelek, kolorowych notatek, śmiesznych skojarzeń po gry komputerowe. Tak, gry też rozwijają pamięć. Zwłaszcza te specjalnie tworzone w tym celu. 

Dzisiaj mam dla Was kilka słów o grze 


Akademia Umysłu
Pamięć cz.2 
 
cena- 24.90zł dostępna tutaj

Program Pamięć cz. 2 to łatwy w obsłudze program stworzony, by wzmocnić i usprawnić rozwój zapamiętywania.  Atrakcyjne i różnorodne gry, które zmobilizują Twój umysł do aktywności i opóźnią proces jego starzenie. Wyobraź sobie, że łatwiej, szybciej i skuteczniej nauczysz się języków obcych, zapamiętasz: numery telefonów, terminy spotkań, imiona, nazwiska i twarze, treść czytanych gazet i książek.
Każde z 16 ćwiczeń ma 10 poziomów trudności oraz dodatkowo możliwość wprowadzania indywidualnych ustawień. Program został stworzony z myślą ouczącej się i studiującej młodzieży oraz osobach aktywnych zawodowo.  Dzięki regularnemu treningowi skrócisz czas potrzebny na zapamiętanie, wydłuży się Twoja zdolność pamiętania ważnych informacji, a nauka stanie się dużo skuteczniejsza i łatwiejsza.
Ćwicząc tylko 15 minut dziennie:
  • łatwiej i szybciej nauczysz się  języków obcych,
  • zapamiętasz numery telefonów, terminy spotka, imiona, nazwiska i twarze,
  • szybciej przyswoisz i zapamiętasz treści czytanych artykułów, gazet i książek.
Każdorazowo możesz dostosować trudność ćwiczeń do swoich umiejętności. Wybierz odpowiedni tryb ćwiczeń, aby sprawdzić swoje możliwości i dobrać plan treningu.
Z programu możesz korzystać nie tylko Ty, ale także Twoja rodzina i przyjaciele! Możecie zorganizować zawody na Mistrza Pamięci, dzięki przechowywaniu w programie Waszych wyników.
Programy z serii Akademia Umysłu® uzyskały pozytywne opinie i rekomendacje psychologów oraz ekspertów zajmujących się mnemotechnikami oraz rozwojem umysłu.

   Włączamy grę, wpisujemy imię, wybieramy poziom, a następnie ćwiczenie. Mamy ich aż 16 na 10 poziomach trudności. Poziom najłatwiejszy jest tak banalny, że aż nudny, nie wiem czy istnieje osoba, która nie potrafiłaby wykonać tych ćwiczeń. Łączenie punktów, zapamiętywanie listy zakupów to jedne z przykładów ćwiczeń. Każdy wyższy poziom to trudniejszy element gry, więcej do zapamiętania. Nie ma co się denerwować, na początku nie będzie łatwo, ale w końcu nasz mózg się rozwija.


   To, co zasługuje na pochwałę to własnie ilość ćwiczeń i poziomów, grafika też niczego sobie.Oprócz tego dzięki możliwości zapisywania swoich imion, możemy porównywać z innymi wyniki.

Czy jest to sposób na naukę? Z pewnością tak, chociaż nie ukrywam, że do mnie nie przemawia, zbyt szybko się nudzę, jestem niecierpliwa, więc ta gra nie jest dla mnie. Uważam, że moją pamięć najbardziej rozwija czytanie, a jeśli chodzi o typowe uczenie się to zdecydowanie stawiam na kolorowe, przejrzyste notatki. Mnóstwo kolorów... mnóstwo podkreśleń, znaczków itd. Jestem wzrokowcem i ten sposób jest dla mnie idealny.


A Wy w jaki sposób się uczycie?

11 komentarzy:

  1. Też mam tą płytę, ale szczerze mówiąc jeszcze jej nawet nie otworzyłam :D Przypomniałaś mi o niej! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj, może akurat będzie fajna :)

      Usuń
  2. Ciekawa gra... Mam problem z pamięcią, ale nie wiem, czy ona by mi z nią pomogła :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja z Pamięcią nie mam problemów, ale mojemu A. Na pewno by się przydała; )

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja jestem raczej wzrokowcem i uczę się na zasadzie skojarzeń z obrazami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też, zwłaszcza jak są kolorowe

      Usuń
  5. fajny program, mnie często zdarza się o czymś zapomnieć i zapisuję na karteczkach lub w tel.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też, mam milion kartek, karteczek, zapisane w kalendarzu w notatkach, gdzie się da :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz. Staram się odpowiadać na większość z nich:)