piątek, 8 maja 2015

Murzynek- prosty przepis

 Ostatnio pojawiało się kilka przepisów, więc zrobię kolejną zakładkę, gdzie na bieżąco będę wrzucać linki, zapraszam :) A już jutro spotkanie z dziewczynkami :** 

Dzisiaj mam dla Was Murzynka, czyli specjalność mojej siostry.

Murzynek
Składniki:

  • kostka margaryny Kasia
  • 1/2szkl mleka
  • 1,5szkl cukru (można dać mniej)
  • 4 jajka
  • 4 łyżki kakao
  • 2 szkl mąki
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
Wykonanie:

   Kasię, mleko, kakao i cukier włożyć do rondelka, aż do rozpuszczenia i powstania gładkiej masy.
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, wsypać do rozpuszczonej masy i zmiksować. Żółtka oddzielić od białek. Dodawać po jednym żółtku do masy, ciągle mieszając. Białka ubić na sztywną pianę, przełożyć do masy i wymieszać delikatnie łyżką.
   Ciasto przełożyć do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia.

Piec w 180 stopniach ok 50 minut (do suchego patyczka).

Całość można polać polewą i posypać kolorowymi cukierkami, ale samo smakuje równie dobrze.

Ciasto można upiec na zwykłej blaszce, wtedy czas będzie krótszy, a sam Murzynek cieńszy, więc można go kroić w kostki.

Smacznego :*
   

26 komentarzy:

  1. Kocham murzynka, szczególnie tego przełożonego kremem toffi albo dżemem wg przepisu Babci Myszy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojj dla mnie to już za dużo słodkiego:)

      Usuń
  2. Udostępniłam post, bo uwielbiam murzynka ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda pysznie, widać , że jest mokry mniammm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rzeczywiście, chociaż po wyciągnięciu z piekarnika patyczek był suchy:)

      Usuń
  4. Jak to mówi moja mamcia: "tylko zabełtać i ciasto gotowe"! :D
    Uwielbiam takie szybkie i proste placki :)

    I am Journalist

    OdpowiedzUsuń
  5. Aktualnie piję kawę, więc z chęcią bym kawałek zjadła :D

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam, dawno nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale narobiłaś mi ochoty, uwielbiam murzynka !

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię murzynka :) już dawno nie piekłam, muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale mi narobiłaś ochotę na Murzynka :D

    OdpowiedzUsuń
  10. ojejku, jak ja dawno nie jadłam murzynka! :) chyba ostatnio w gimnazjum :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszności! Uwielbiam. :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. murzynka mogłabym jeść bez przerwy :p

    OdpowiedzUsuń
  13. Nice post as always! :)
    Kisses,
    Tijana

    http://itsmetijana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mega pozytywny blog
    Lubię takie , miło się do nich wraca <3
    Pisz więcej takich notatek !!
    Zapraszam do mnie :*
    Co powiesz na wspólną obserwację ?
    Jeśli się zdecydujesz , zapraszam :)
    (Na obserwację odpowiadam max 24 h )
    http://patrycjabunt.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Staram się odpowiadać na większość z nich:)