poniedziałek, 23 marca 2015

Proziaki- przepis na smak dzieciństwa

   Yhym po raz kolejny zostałam prawie uśmiercona przez życzliwych ludzi. Jak widać, piszę ten post, więc jednak żyję(przykro mi, że i tym razem nic mi nie jest). Nie rozumiem, skąd ludzie mają tyle dziwnych pomysłów, ale ok.  Dzisiaj krótki post, bo bardzo ciężka noc za mną, a kolejne dni też nie zapowiadają się najlepiej. Jestem, słaba, ledwo patrzę na oczy, wyglądam jak trup i staram się mniej więcej kontaktować, chociaż jest znaczna poprawa, w porównaniu do kilku poprzednich godzin.

Dzisiaj krótko i niekosmetycznie. Mam dla Was przepis na 

Proziaki

Pamiętam, jak babcia swego czasu smażyła je na kuchni kaflowej, mmm pychotka. W zeszłym roku sobie o nich przypomniałam, dzięki współlokatorkom. Poszperałam w necie, znalazłam przepis i mamcia robiła, a ostatnio i ja się za to wzięłam.

Składniki:


  • 1.5 łyżki sody oczyszczonej
  • 1kg mąki
  • 0.5l maślanki/kefiru/zsiadłego mleka
  • 1/2łyżki soli
  • 1 jajko
  • łyżka cukru(w wersji na słodko)
Wszystkie składniki łączymy ze sobą, jak zwykłe ciasto. Rozwałkowujemy na grubość ok 2-3cm i wykrawamy kwadraty, koła lub inne cuda. Na blaszkę dajemy papier do pieczenia, układamy placuszki i pieczemy w temp. ok 180 stopni przez ok 20 minut. 

I gotowe. W zależności od wielkości wychodzi ich całkiem sporo. Moje są duże, wyszło ich ponad 20. Można je podawać z dżemem, serem, wędliną, czym tylko chcecie. Najlepiej smakują z powidłem śliwkowym. To świetny zamiennik zwykłego chleba, a w dodatku nie czerstwieje szybko- nawet po 5 dniach smakują świetnie!

________________
Wracam do nabierania sił na kolejne godziny, cium;*

15 komentarzy:

  1. Z chęcią wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. skusiłaś mnie tym czymś, pierwszy raz o tym chlebku(?) słyszę :) wracaj do zdrowia :* i nie daj się ludziom, pamietam sama tez rozne perypetie bardzo nieprzyjemne mialam przy chorobie :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapisalam przepis i jutro probuje :-) uwielbiam takie proste i przejrzyste przepisy !

    OdpowiedzUsuń
  4. Love this! ♥
    You are making me jealous, pretty!

    adoorablee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. nigdy nie jadłam takich placuszków, zachowam przepis bo uwielbiam racuchy, naleśniki więc pewnie te też polubię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę sobie zapisać ten przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam, mam teraz ochotę na jakieś ciacho lub coś innego , słodkiego i dobrego :D .

    OdpowiedzUsuń
  8. to chyba jakiś lokalny przepis, bo pierwszy raz widzę... :)

    OdpowiedzUsuń
  9. mmm prosty przepis, coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam to :)

    moja babcia i ogólnie wszyscy z okolic Mielca mówią na to... brozioki :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Staram się odpowiadać na większość z nich:)